خانه
درباره ما
محصولات
مشتریان
مراکز ارائه خدمات
پایگاه اطلاع‌رسانی
logo-pic
درباره ما
داستان کمانچشم انداز کماناهداف کمانارزش های کمانچرا کمان
امور سهام
سامانه سهامدارانامور سهام و مجامعساختار سهامدارانگزارش‌های هیئت مدیره
سوالات متداول
خرید بیمه‌نامهپوشش های بیمه‌ایتمدید و تغییر بیمهدریافت خسارتحساب کاربری
ارتباط با ما
تماس با مادفتر مرکزیلیست شعبلیست نمایندگانمراکز ارائه خدمات
همکاری با ما
فرم همکاریجذب نماینده‌ حقیقیجذب نماینده‌ حقوقیجذب بازاریاب بیمه
شفافیت
مبارزه با پولشویی

تمامی حقوق این وب سایت برای بیمه کمان محفوظ است.

021 - 86087715
info@kamaninsurance.ir
اینماداینماد
مدیریت سرمایه آریـــن تــدبــیــــر
زر
گلرنگ
بیمه مرکزی

چرا کمان متولد شد؟ همه چیز از یه سؤال ساده که مدتها تو ذهنمون بود شروع شد: چرا بیمه نباید ساده، شفاف، سریع و لذت بخش باشه؟ علتش رو باید در ماهیت بیمه جستجو کرد، چرا که خیلی از فرآیندهای بیمه اغلب پیچیده و کند هستند و گاهی باعث سردرگمی می شن تا آرامش! بعضی از محصولات هم متناسب با نیاز خاص مشتری طراحی نشده. کمان با این فکر متولد شد تا از این گذشته عبور کنه و بیمه ای باشه که بخشی از دغدغه های زندگیمون رو کم کنه. بیمه‌ای که فقط روی کاغذ نباشه، بلکه توی زندگی واقعی حس بشه. تا با خیال راحت رانندگی کنیم، سفر بریم، کار کنیم، مسئولیتی رو قبول کنیم و ...

با این دیدگاه «کمان» یه شرکت بیمه‌ی غیر زندگیه که می خواد تا با ایجاد تصویری نو، نگاه ما رو به بیمه تغییر بده، از محصول تا تجربه، از فرآیند تا قرارداد. کمان، یه شرکت سهامی عامه که تو همه رشته ‌های بیمه‌ ای (به جز زندگی و مستمری) فعالیت داره. کمان، یه نگرش نو و یه بازنگری جدی به مفهوم «امنیت» در زندگی امروزه. ما اینجاییم تا تجربه‌ی بیمه، مثل خیلی چیزای خوب دیگه، ساده، شفاف، سودمند و کارآمد باشه.

ما آینده‌ای رو می‌بینیم که بیمه، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردمه. پس باید ساده، سریع، شفاف و متناسب با نیازه هر فرد باشه. کمان تا سال ۱۴۱۰، قراره یکی از ۵ شرکت برتر بیمه‌ای کشور باشه. نه فقط به خاطر اعداد و سهم بازار، بلکه به ‌خاطر تجربه‌ای که برای مشتری‌ها می‌سازه: از محصولات نو و پوشش‌های کاربردی، تا خدماتی بی‌دردسر، شفاف و واقعاً مفید. با تکیه بر فناوری پیشرفته، تیم متخصص، و روحیه‌ نوآور، ما آینده‌ای رو می‌سازیم که "کمان"، فراگیرترین و قابل‌اعتمادترین برند بیمه‌ای کشور باشه.

تعیین ویژگی‌ها و سطوح بیمه درمان تکمیلی و برآورد تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان

تعیین ویژگی‌ها و سطوح بیمه درمان تکمیلی و برآورد تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان

چکیده

 

پیشینه و اهداف: به‌‌رغم اهمیت بالای بیمه درمان تکمیلی، یکی از موانع گسترش آن، مشخص نبودن میزان تمایل به پرداخت برای این نوع بیمه‌نامه است. بی‌توجهی به محاسبات بیمه‌ای در قانون و دیدگاه‌های حمایتی سیاست‌گذاران در این زمینه، به تعیین حق‌بیمه‌ها ازسوی مراجع بیمه‌گر منجر می‌شود و به همین دلیل ممکن است با هزینه‌های انجام‌شده تطابق نداشته باشد. بر این اساس، هدف اصلی در این مقاله شناسایی عوامل مؤثر بر تمایل به پرداخت مصرف‌کنندگان بیمه درمان تکمیلی، و برآورد میزان تمایل به پرداخت آنهاست.

روش‌شناسی: در راستای پاسخگویی به این اهداف از روش‌های مطالعه کتابخانه‌ای، پانل خبرگی و روش آزمون انتخاب گسسته در کنار روش تحلیل توأمان استفاده گرفته شد.

یافته‌ها: براساس نتایج بخش کیفی، هشت ویژگی برای بسته بیمه درمانی در چهار سطح استخراج شد. یافته‌های بخش کمّی نیز نشان داد افراد در شهر تهران بیشترین میزان مطلوبیت را از پوشش خدمات بستری به دست می‌آورند. این مطلوبیت در خدمات بستری بخش خصوصی بیشتر از بخش عمومی است. به‌علاوه پوشش خدمات سرپایی نیز نسبت به سایر ویژگی‌ها وزن بیشتری در ترجیحات افراد دارد. همچنین مطلوبیت و تمایل به پرداخت در مورد پوشش خدمات دندان‌پزشکی، قابل ‌توجه و در مورد پوشش مراقبت‌های طولانی‌مدت، خدمات پاراکلینیکی و توان‌بخشی در حد متوسط ارزیابی شد. تجهیزات پزشکی کمترین مطلوبیت را برای افراد ایجاد می‌کند و وجود این ویژگی در بسته تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی کمترین تأثیر را در تمایل به پرداخت مردم دارد. همچنین حق‌بیمه تأثیری منفی بر انتخاب بیمه درمان تکمیلی دارد. همچنین، یافته‌ها نشان داد که ویژگی‌های دموگرافیک (زمینه‌ای) و اجتماعی– اقتصادی بیمه‌شده‌ها می‌تواند بر ترجیحات افراد مؤثر باشد.

نتیجه‌گیری: بیشترین تمایل به پرداخت افراد، برای «خدمات دندان‌پزشکی» و «ارائه مراقبت در منزل» و «تعدد مراکز درمانی تحت قرارداد» است که باید در تنظیم قراردادها مورد توجه بیمه‌گران قرار گیرد.

 

 

ک
نوشته شده توسط تیم کمان
1404/10/01
برچسب‌ها:
بیمه درمان تکمیلی
دسته‌بندی:
دانشنامه
نظرهای شما