خانه
درباره ما
محصولات
مشتریان
مراکز ارائه خدمات
پایگاه اطلاع‌رسانی
logo-pic
درباره ما
داستان کمانچشم انداز کماناهداف کمانارزش های کمانچرا کمان
امور سهام
سامانه سهامدارانامور سهام و مجامعساختار سهامدارانگزارش‌های هیئت مدیره
سوالات متداول
خرید بیمه‌نامهپوشش های بیمه‌ایتمدید و تغییر بیمهدریافت خسارتحساب کاربری
ارتباط با ما
تماس با مادفتر مرکزیلیست شعبلیست نمایندگانمراکز ارائه خدمات
همکاری با ما
فرم همکاریجذب نماینده‌ حقیقیجذب نماینده‌ حقوقیجذب بازاریاب بیمه
شفافیت
مبارزه با پولشویی

تمامی حقوق این وب سایت برای بیمه کمان محفوظ است.

021 - 86087715
info@kamaninsurance.ir
اینماداینماد
مدیریت سرمایه آریـــن تــدبــیــــر
زر
گلرنگ
بیمه مرکزی

چرا کمان متولد شد؟ همه چیز از یه سؤال ساده که مدتها تو ذهنمون بود شروع شد: چرا بیمه نباید ساده، شفاف، سریع و لذت بخش باشه؟ علتش رو باید در ماهیت بیمه جستجو کرد، چرا که خیلی از فرآیندهای بیمه اغلب پیچیده و کند هستند و گاهی باعث سردرگمی می شن تا آرامش! بعضی از محصولات هم متناسب با نیاز خاص مشتری طراحی نشده. کمان با این فکر متولد شد تا از این گذشته عبور کنه و بیمه ای باشه که بخشی از دغدغه های زندگیمون رو کم کنه. بیمه‌ای که فقط روی کاغذ نباشه، بلکه توی زندگی واقعی حس بشه. تا با خیال راحت رانندگی کنیم، سفر بریم، کار کنیم، مسئولیتی رو قبول کنیم و ...

با این دیدگاه «کمان» یه شرکت بیمه‌ی غیر زندگیه که می خواد تا با ایجاد تصویری نو، نگاه ما رو به بیمه تغییر بده، از محصول تا تجربه، از فرآیند تا قرارداد. کمان، یه شرکت سهامی عامه که تو همه رشته ‌های بیمه‌ ای (به جز زندگی و مستمری) فعالیت داره. کمان، یه نگرش نو و یه بازنگری جدی به مفهوم «امنیت» در زندگی امروزه. ما اینجاییم تا تجربه‌ی بیمه، مثل خیلی چیزای خوب دیگه، ساده، شفاف، سودمند و کارآمد باشه.

ما آینده‌ای رو می‌بینیم که بیمه، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردمه. پس باید ساده، سریع، شفاف و متناسب با نیازه هر فرد باشه. کمان تا سال ۱۴۱۰، قراره یکی از ۵ شرکت برتر بیمه‌ای کشور باشه. نه فقط به خاطر اعداد و سهم بازار، بلکه به ‌خاطر تجربه‌ای که برای مشتری‌ها می‌سازه: از محصولات نو و پوشش‌های کاربردی، تا خدماتی بی‌دردسر، شفاف و واقعاً مفید. با تکیه بر فناوری پیشرفته، تیم متخصص، و روحیه‌ نوآور، ما آینده‌ای رو می‌سازیم که "کمان"، فراگیرترین و قابل‌اعتمادترین برند بیمه‌ای کشور باشه.

ارائه مدل مفهومی افزایش تاب‌آوری نهاد ناظر در مواجهه با ریسک‌های نوظهور

ارائه مدل مفهومی افزایش تاب‌آوری نهاد ناظر در مواجهه با ریسک‌های نوظهور

 چكیده

تحولات فناورانه و ظهور ریسک‌های نوظهور در دهه اخیر، ساختار سنتی تنظیم‌گری در صنعت بیمه را با چالش‌های بنیادین مواجه کرده است. گسترش فناوری‌های نوین ضمن تغییر در الگوهای کسب‌وکار، مرزهای نظارت و حاکمیت را نیز بازتعریف نموده‌اند. از سوی دیگر، بروز ریسک‌هایی نوظهور تاب‌آوری نهادی را به ضرورتی راهبردی برای نهاد ناظر بیمه‌ای بدل کرده است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدل مفهومی افزایش تاب‌آوری نهاد ناظر در مواجهه با ریسک‌های نوظهور در صنعت بیمه ایران انجام شده است.

پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت، توصیفی-تحلیلی است و با رویکرد آمیخته کیفی-کمی انجام شد. در گام نخست، با مرور نظام‌مند منابع علمی و انجام مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با 14 تن از خبرگان صنعت بیمه، سیاست‌گذاری و فناوری اطلاعات، ابعاد و مؤلفه‌های تاب‌آوری شناسایی گردید. در گام دوم، جهت وزن‌دهی و تعیین اولویت مؤلفه‌ها از روش تصمیم‌گیری چندمعیاره بهترین-بدترین فازی (Fuzzy–BWM) استفاده شد. داده‌ها با بهره‌گیری از پرسشنامه مقایسات زوجی فازی گردآوری و تحلیل گردید. نتایج نشان داد که تاب‌آوری نهاد ناظر در صنعت بیمه از شش لایه اصلی شامل حکمرانی هوشمند، زیرساخت داده و امنیت نظارتی، همکاری بین‌نهادی، توانمندسازی سرمایه انسانی، تحول شبکه فروش و پایداری مالی تشکیل می‌شود. یافته‌ها حاکی از آن است که مؤلفه‌های حکمرانی داده‌محور، زیرساخت فناورانه و نوآوری‌های تنظیم‌گرانه بیشترین تأثیر را بر پایداری و چابکی نظارتی دارند. بر این اساس، پیشنهاد می‌شود ایجاد مرکز داده و امنیت سایبری بیمه‌ای، توسعه تنظیم‌گری دیجیتال با بهره‌گیری از RegTech و هوش مصنوعی، حمایت از نوآوری‌های فناورانه در حوزه نظارت، تدوین استانداردهای تاب‌آوری سازمانی و تقویت همکاری میان نهاد ناظر، شرکت‌های بیمه و اینشورتک‌ها در دستور کار سیاست‌گذاران قرار گیرد. مدل نهایی ارائه‌شده، چارچوبی راهبردی برای حرکت نهاد ناظر به سمت تنظیم‌گری تاب‌آور، نوآورانه و داده‌محور فراهم می‌سازد.

 

واژگان كلیدی:

تاب‌آوری ناظر، تنظیم‌گری هوشمند، ریسک‌های نوظهور، صنعت بیمه، FUZZY–BWM.

 

دریافت متن کامل مقاله

ک
نوشته شده توسط تیم کمان
1404/10/01
برچسب‌ها:
تاب‌آوری ناظر، تنظیم‌گری هوشمند، ریسک‌های نوظهور، صنعت بیمه، FUZZY–BWM
دسته‌بندی:
پژوهش و نوآوری کمان
نظرهای شما