خانه
درباره ما
محصولات
مشتریان
مراکز ارائه خدمات
پایگاه اطلاع‌رسانی
logo-pic
درباره ما
داستان کمانچشم انداز کماناهداف کمانارزش های کمانچرا کمان
امور سهام
سامانه سهامدارانامور سهام و مجامعساختار سهامدارانگزارش‌های هیئت مدیره
سوالات متداول
خرید بیمه‌نامهپوشش های بیمه‌ایتمدید و تغییر بیمهدریافت خسارتحساب کاربری
ارتباط با ما
تماس با مادفتر مرکزیلیست شعبلیست نمایندگانمراکز ارائه خدمات
همکاری با ما
فرم همکاریجذب نماینده‌ حقیقیجذب نماینده‌ حقوقیجذب بازاریاب بیمه
شفافیت
مبارزه با پولشویی

تمامی حقوق این وب سایت برای بیمه کمان محفوظ است.

021 - 86087715
info@kamaninsurance.ir
اینماداینماد
مدیریت سرمایه آریـــن تــدبــیــــر
زر
گلرنگ
بیمه مرکزی

چرا کمان متولد شد؟ همه چیز از یه سؤال ساده که مدتها تو ذهنمون بود شروع شد: چرا بیمه نباید ساده، شفاف، سریع و لذت بخش باشه؟ علتش رو باید در ماهیت بیمه جستجو کرد، چرا که خیلی از فرآیندهای بیمه اغلب پیچیده و کند هستند و گاهی باعث سردرگمی می شن تا آرامش! بعضی از محصولات هم متناسب با نیاز خاص مشتری طراحی نشده. کمان با این فکر متولد شد تا از این گذشته عبور کنه و بیمه ای باشه که بخشی از دغدغه های زندگیمون رو کم کنه. بیمه‌ای که فقط روی کاغذ نباشه، بلکه توی زندگی واقعی حس بشه. تا با خیال راحت رانندگی کنیم، سفر بریم، کار کنیم، مسئولیتی رو قبول کنیم و ...

با این دیدگاه «کمان» یه شرکت بیمه‌ی غیر زندگیه که می خواد تا با ایجاد تصویری نو، نگاه ما رو به بیمه تغییر بده، از محصول تا تجربه، از فرآیند تا قرارداد. کمان، یه شرکت سهامی عامه که تو همه رشته ‌های بیمه‌ ای (به جز زندگی و مستمری) فعالیت داره. کمان، یه نگرش نو و یه بازنگری جدی به مفهوم «امنیت» در زندگی امروزه. ما اینجاییم تا تجربه‌ی بیمه، مثل خیلی چیزای خوب دیگه، ساده، شفاف، سودمند و کارآمد باشه.

ما آینده‌ای رو می‌بینیم که بیمه، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردمه. پس باید ساده، سریع، شفاف و متناسب با نیازه هر فرد باشه. کمان تا سال ۱۴۱۰، قراره یکی از ۵ شرکت برتر بیمه‌ای کشور باشه. نه فقط به خاطر اعداد و سهم بازار، بلکه به ‌خاطر تجربه‌ای که برای مشتری‌ها می‌سازه: از محصولات نو و پوشش‌های کاربردی، تا خدماتی بی‌دردسر، شفاف و واقعاً مفید. با تکیه بر فناوری پیشرفته، تیم متخصص، و روحیه‌ نوآور، ما آینده‌ای رو می‌سازیم که "کمان"، فراگیرترین و قابل‌اعتمادترین برند بیمه‌ای کشور باشه.

فوت سالانه 20 هزار نفر در تصادفات رانندگی در ایران

فوت سالانه 20 هزار نفر در تصادفات رانندگی در ایران

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا روز دوشنبه ۲۴ آذر 1404 گفت: در ایران سالانه حدود ۲۰ هزار نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر مصدوم می‌شوند که ۱۰ تا ۱۵ درصد آنان دچار معلولیت می‌شوند.

حسن مؤمنی، با یادآوری این که با وجود رشد شدید مؤلفه‌های ترافیکی از جمله جمعیت و حجم خودروها، تصادفات تا حدی کنترل شده است، گفت: «حدود ۲۰ سال پیش، تعداد وسایل نقلیه کشور نسبت به آن زمان ۵۷۷ درصد رشد داشته است، تعداد دارندگان گواهینامه ۲۱۸ درصد افزایش یافته و جمعیت نیز حدود ۳۲ درصد رشد کرده است. همچنین حجم تردد وسایل نقلیه به بیش از ۶۲۱ درصد رسیده که اغلب با روش‌های سنتی مدیریت می‌شد.»

 

وی افزود: «اگر دوربین‌های ثبت تخلف و سامانه‌های کنترلی در سال‌های گذشته راه‌اندازی نمی‌شد، قطعاً امروز شرایط به مراتب بدتر بود.»

 

رشد دوباره تصادفات در سال جاری

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به افزایش دوباره تصادفات در سال جاری، گفت: «متأسفانه در سال ۱۴۰۳ پس از چند سال کاهش، دوباره شاهد رشد تصادفات هستیم. بر اساس آمار رسمی پزشکی قانونی، در هفت‌ماهه نخست امسال حدود ۳ تا ۴ درصد افزایش جان‌باختگان ثبت شده و ۱۲ هزار و ۷۸۰ نفر از هموطنانمان جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند.»

 

وی ادامه داد: «نکته نگران‌کننده این است که این افزایش بیشتر در حوزه درون‌شهری رخ داده؛ به‌طوری‌که تصادفات درون‌شهری حدود ۱۰ درصد رشد داشته، در حالی که افزایش تصادفات برون‌شهری تنها حدود یک‌ونیم درصد بوده است. این روند در سال‌های گذشته سابقه نداشته است.»

 

آقای مومنی با اشاره به سهم بالای تهران گفت: «سهم تهران از کل تصادفات درون‌شهری کشور حدود ۱۷ درصد است، اما در هفت‌ماهه امسال، ۶۰ درصد از افزایش تصادفات درون‌شهری کشور مربوط به تهران بوده است؛ یعنی از ۲۷۴ افزایش جان‌باخته در شهرها، بیش از ۶۰ درصد آن به تهران اختصاص دارد.»

 

بار مالی سنگین تصادفات

وی با تأکید بر این که بیشترین قربانیان تصادفات درون‌شهری، کاربران آسیب‌پذیر یعنی موتورسواران و عابران پیاده هستند، گفت: «هزینه تصادفات برای کشور بسیار سنگین است؛ بر آورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۹ درصد بودجه کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم صرف تبعات تصادفات می‌شود، در حالی که هزینه پیشگیری و استفاده از فناوری‌های نوین در مقایسه با این خسارت‌ها بسیار ناچیز است.»

 

مومنی با اشاره به بار سنگین اقتصادی تصادفات و این که در مجموع، ۷ الی ۸ درصد تولید ناخالص ملی کشور صرف هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از تصادفات می‌شود، گفت: «این رقم بسیار قابل تأمل است. به‌گونه‌ای که هر میزان رشد اقتصادی و هر اقدامی برای توسعه انجام می‌شود، عملاً تحت‌الشعاع خسارات ناشی از تصادفات قرار می‌گیرد.»

 

پدیده جوانمرگی در تصادفات

وی با اشاره به اینکه با پدیده جوانمرگی در تصادفات مواجه هستیم، ادامه داد: «در حالی که کشور سیاست جوانی جمعیت را دنبال می‌کند، متأسفانه بیشترین قربانیان تصادفات از میان جوانان و نیرو‌های مولد جامعه هستند. حدود ۲۰ درصد جان‌باختگان تصادفات در بازه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال قرار دارند و بیش از ۶۰ درصد جان‌باختگان را افراد در سن کار تشکیل می‌دهند. این موضوع خسارات جبران‌ناپذیری را از نظر انسانی، اقتصادی و اجتماعی به کشور وارد می‌کند.»

 

 

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا درباره به کارگیری فناوری‌های نوین برای کاهش آمار تصادف نیز گفت: «در حوزه کاهش تصادفات، اختیار انتخاب نداریم و ناگزیر باید به سمت استفاده از فناوری‌های نوین حرکت کنیم. در عصر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری‌های نوظهور، نمی‌توان با ابزار‌ها و روش‌های سال‌های گذشته مسائل امروز را حل کرد. سرعت رشد فناوری بسیار بالاست و اگر از این ظرفیت‌ها به‌درستی استفاده نکنیم، از روند تحولات عقب خواهیم ماند.»

 

تبعات روانی و جسمی تصادفات

وی تصریح کرد: «معضل تصادفات تنها به جان‌باختگان و مجروحان محدود نمی‌شود، بلکه تبعات روانی، جسمی، اتلاف منابع، آلودگی و کاهش کیفیت زندگی را نیز به دنبال دارد؛ در حالی که برای بسیاری از این مشکلات، راه‌حل‌های فناورانه وجود دارد.»

 

مومنی با اشاره به تجربه موفق هوشمندسازی در سایر حوزه‌ها گفت: «همان‌گونه که در نظام بانکی، نوبت‌دهی اینترنتی و خدمات غیرحضوری باعث کاهش مراجعات و اتلاف وقت مردم شده، در حوزه ترافیک و خدمات راهور نیز باید مراجعات حضوری به حداقل برسد و فرآیند‌ها به سامانه‌های هوشمند واگذار شود. امروز این امکان وجود دارد که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بسیاری از امور از جمله احراز اصالت و بررسی‌ها بدون حضور فیزیکی انجام شود.»

 

مقایسه با آمار مرگ و میر جاده‌ای در جهان

ایران پرتلفات‌ترین کشور جهان نیست، اما نرخ مرگ‌ومیر جاده‌ای آن بالاتر از متوسط جهانی و بیشتر از بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته است.

 

نرخ مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی در ایران در حدود ۲۰ تا ۲۴ نفر به ازای هر صد هزار نفر جمعیت گزارش شده که بیشتر از متوسط جهانی است و نشان می‌دهد ایران در میان کشورهایی با نرخ نسبتاً بالا قرار دارد.

ک
نوشته شده توسط تیم کمان
1404/10/01
برچسب‌ها:
تصادفات رانندگی
دسته‌بندی:
اخبار
نظرهای شما