خانه
درباره ما
محصولات
مشتریان
مراکز ارائه خدمات
پایگاه اطلاع‌رسانی
logo-pic
درباره ما
داستان کمانچشم انداز کماناهداف کمانارزش های کمانچرا کمان
امور سهام
سامانه سهامدارانامور سهام و مجامعساختار سهامدارانگزارش‌های هیئت مدیره
سوالات متداول
خرید بیمه‌نامهپوشش های بیمه‌ایتمدید و تغییر بیمهدریافت خسارتحساب کاربری
ارتباط با ما
تماس با مادفتر مرکزیلیست شعبلیست نمایندگانمراکز ارائه خدمات
همکاری با ما
فرم همکاریجذب نماینده‌ حقیقیجذب نماینده‌ حقوقیجذب بازاریاب بیمه
شفافیت
مبارزه با پولشویی

تمامی حقوق این وب سایت برای بیمه کمان محفوظ است.

021 - 86087715
info@kamaninsurance.ir
اینماداینماد
مدیریت سرمایه آریـــن تــدبــیــــر
زر
گلرنگ
بیمه مرکزی

چرا کمان متولد شد؟ همه چیز از یه سؤال ساده که مدتها تو ذهنمون بود شروع شد: چرا بیمه نباید ساده، شفاف، سریع و لذت بخش باشه؟ علتش رو باید در ماهیت بیمه جستجو کرد، چرا که خیلی از فرآیندهای بیمه اغلب پیچیده و کند هستند و گاهی باعث سردرگمی می شن تا آرامش! بعضی از محصولات هم متناسب با نیاز خاص مشتری طراحی نشده. کمان با این فکر متولد شد تا از این گذشته عبور کنه و بیمه ای باشه که بخشی از دغدغه های زندگیمون رو کم کنه. بیمه‌ای که فقط روی کاغذ نباشه، بلکه توی زندگی واقعی حس بشه. تا با خیال راحت رانندگی کنیم، سفر بریم، کار کنیم، مسئولیتی رو قبول کنیم و ...

با این دیدگاه «کمان» یه شرکت بیمه‌ی غیر زندگیه که می خواد تا با ایجاد تصویری نو، نگاه ما رو به بیمه تغییر بده، از محصول تا تجربه، از فرآیند تا قرارداد. کمان، یه شرکت سهامی عامه که تو همه رشته ‌های بیمه‌ ای (به جز زندگی و مستمری) فعالیت داره. کمان، یه نگرش نو و یه بازنگری جدی به مفهوم «امنیت» در زندگی امروزه. ما اینجاییم تا تجربه‌ی بیمه، مثل خیلی چیزای خوب دیگه، ساده، شفاف، سودمند و کارآمد باشه.

ما آینده‌ای رو می‌بینیم که بیمه، بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره مردمه. پس باید ساده، سریع، شفاف و متناسب با نیازه هر فرد باشه. کمان تا سال ۱۴۱۰، قراره یکی از ۵ شرکت برتر بیمه‌ای کشور باشه. نه فقط به خاطر اعداد و سهم بازار، بلکه به ‌خاطر تجربه‌ای که برای مشتری‌ها می‌سازه: از محصولات نو و پوشش‌های کاربردی، تا خدماتی بی‌دردسر، شفاف و واقعاً مفید. با تکیه بر فناوری پیشرفته، تیم متخصص، و روحیه‌ نوآور، ما آینده‌ای رو می‌سازیم که "کمان"، فراگیرترین و قابل‌اعتمادترین برند بیمه‌ای کشور باشه.

انتشار گزارش عملکرد بازار بیمه در هشت ماهه نخست سال 1404

انتشار گزارش عملکرد بازار بیمه در هشت ماهه نخست سال 1404

 برپایه تازه‌ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت‌های بیمه در سامانه سنهاب، عملکرد بازار بیمه کشور در هشت‌‌ماهه اول سال ۱۴۰۴ از رشد قابل قبولی در بیشتر شاخص‌های کلیدی برخوردار بوده است.

 

بر اساس این گزارش، مجموع حق بیمه تولیدی در این مدت به رقم ۴۵۲ همت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایشی ۵۷.۲ درصدی را تجربه کرده است. این رشد از توسعه و گسترش فعالیت‌های بیمه‌ای و استقبال بیشتر مردم و شرکت‌ها از خدمات بیمه‌ای، خبر می‌دهد.

 

تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در بازار بیمه طی هشت‌ماه نخست ۱۴۰۴ به حدود ۵۱.۱ میلیون فقره رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشته است. این عدد نشان می‌دهد که علاوه بر افزایش میزان حق بیمه، تعداد قراردادهای بیمه‌ای نیز افزایش یافته است هرچند این رشد کمتر از رشد حق بیمه بوده است که می‌تواند ناشی از افزایش پوشش ها یا تغییر در ترکیب محصولات بیمه‌ای باشد.

 

بنا بر این گزارش، خسارت پرداختی شرکت‌های بیمه در این مدت به رقم ۲۵۶.۵ هزار میلیارد تومان رسید که افزایش ۷۴.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد. همچنین تعداد خسارت‌های پرداختی نیز با ۲۱.۶ درصد رشد به ۶۹.۵ میلیون مورد افزایش یافته است. این رشد چشمگیر خسارت‌ها و پرداخت‌ها می‌تواند به افزایش تقاضا برای خدمات درمانی و نیز تحمیل هزینه‌های بیشتر به شرکت‌های بیمه مرتبط باشد.

 

یکی از شاخص‌های مهم عملکردی، نسبت خسارت است که از تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی به دست می‌آید. این شاخص در بازه زمانی یاد شده به ۵۶.۸ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته ۵.۷ واحد افزایش نشان می‌دهد.

 

گفتنی است که این افزایش می‌تواند ناشی از افزایش خسارت‌ها یا تاخیر در وصول حق بیمه‌های صادر شده باشد. با این حال، توضیح داده شده که به دلیل گذشت تنها هشت‌ماه از سال، دریافت کامل حق بیمه‌های صادر شده هنوز تکمیل نشده و تحلیل نهایی این شاخص باید تا پایان سال صورت گیرد.

 

بر اساس آمار منتشر شده، بخش غیردولتی سهم بزرگی از بازار بیمه را به خود اختصاص داده است به طوری که ۸۱.۱ درصد از حق بیمه تولیدی و ۷۸.۶ درصد از خسارت پرداختی را این بخش به خود اختصاص داده است. این موضوع نشان‌دهنده نقش پررنگ شرکت‌های خصوصی در توسعه بازار بیمه کشور است.

 

رشته بیمه درمان با ۴۲.۷ درصد از حق بیمه و ۴۱.۷ درصد از خسارت پرداختی، بزرگ‌ترین سهم را در بازار بیمه دارد و جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. این افزایش سهم بیمه درمان نسبت به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد (با ۲۲.۲ درصد از حق بیمه و ۲۴.۶ درصد خسارت) ناشی از اجرای آیین‌نامه‌های جدید و قراردادهای بزرگ بیمه درمان گروهی با سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ است.

 

این گزارش در پایان می افزاید: رشته بیمه زندگی نیز با سهم ۱۵.۲ درصد از حق بیمه و ۱۶.۷ درصد از خسارت، در رتبه بعدی قرار دارد که با آمار مشابه ماه گذشته تناسب کامل دارد. بیمه بدنه اتومبیل نیز سهمی معادل ۴.۶ درصد از حق بیمه و هفت درصد از خسارت را در بازار به خود اختصاص داده که نسبت به مشابه خود در ماه گذشته، وضعیت مساعدتری را نشان می دهد.

 

افزایش سهم بیمه درمان عمدتاً به دلیل اجرای آیین‌نامه‌ شماره ۹۴.۲ است که منتهی به تشکیل کمیته نرخ‌گذاری و بررسی قراردادهای درمان گروهی بزرگ شده است.

ک
نوشته شده توسط تیم کمان
1404/10/01
برچسب‌ها:
بازار بیمه
دسته‌بندی:
اخبار
نظرهای شما